تاکید کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل بر تحقیقات بین المللی درباره جنگ در غزه 

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستار تحقیقات بین المللی در مورد جنایات جنگی صهیونیست‌ها در غزه شد.

فولکر تورک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، خواستار تحقیقات بین‌المللی درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در نوار غزه شد و نسبت به وضعیت «انفجاری» در کرانه باختری هشدار داد.

تورک در یک کنفرانس خبری با حضور اعضای این سازمان گفت که گزارش‌های بسیاری در مورد نقض متعدد قوانین بین المللی حقوق بشر منتشر شده است که مستلزم تحقیقات عمیق و پاسخگویی همه جانبه است.

وی ادامه داد: مجازات دسته‌جمعی فلسطینیان در غزه باید متوقف شود و گروگان‌ها نیز همگی آزاد شوند. آماده همکاری با فلسطینیان و اسرائیلی‌ها برای رسیدن به راه حلی در این زمینه هستیم.

وی با ابراز نگرانی عمیق از تشدید خشونت و تبعیض علیه فلسطینیان در کرانه باختری اشغالی، از جمله قدس شرقی، بر «نیاز به تحقیقات بین‌المللی» تاکید کرد.

رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر حملات وحشیانه خود به غزه را آغاز کرده است. تداوم این حملات شهادت بیش از ۱۱ هزار فلسطینی از جمله ۴۶۳۰ کودک و ۳۱۳۰ زن را بدنبال داشته است. به گفته وزارت بهداشت فلسطین ۷۰ درصد شهدا را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند. بیش از ۲۹۰۰۰ شهروند دیگر مجروح شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۲۶ آبان ۱۴۰۲
کمیساریو تا شما اِهن اُهون میکنید هزاران بی گناه دیگر کشته شده وصهیونیسمای بی شرف یک تکه از غزه را گرفته وبنام خود به ثبت میرسانند وشما با گرفتن دستور وناتوانی میگوییدحالا شده جنگ تمام اول باید جنگ را متوقف کرد بعدا تحقیق کرد این اتفاقات در سازمان ملل بارها اتفاق افتاده وشماها نان میخورید وتماشا میکنیدوبه همین خاطر یک مشت سرمایه دار بی منطق غربی سوار بر سازمان ملل هستند
آخرین اخبار